fbpx
Ondernemen

Laat jouw bedrijf groeien met het Business Focus Book

Ik en mijn planners.. Al tijden ben ik op zoek naar een goede planner. Een planner waarin ik idee’tjes kan uitwerken, content kan voorbereiden en inplannen en meer! In het verleden heb ik bijvoorbeeld gewerkt met de Mascha planner en de Structuurjunkie planner. Maar altijd heb ik daarin iets gemist en bleef ik een bullet journal ernaast gebruiken voor dus bijvoorbeeld ideeen, het uitwerken van cursussen en boekenlijsten.

Een tijdje geleden liep ik tegen de planners van Essentialiving aan. Om eerlijk te zijn heb ik er een tijdje over getwijfeld. Het zijn niet de goedkoopste planners, en ik wilde graag het Focus Book én Business Focus Book proberen, dus meteen best een investering. Toch heb ik besloten om ze allebei aan te schaffen, en in deze blogpost lees je wat ik ervan vind.

Het Business Focus Book telt 175 waarin je focust op.. *tromgeroffel* jouw bedrijf. Het boek is Engelstalig en begint met het duidelijk maken van jouw doelen en doelstellingen. Dit doe je door middel van visualisatie. Je gaat onder andere kijken naar hoe je jouw bedrijf ziet over drie of vijf jaar, of je personeel wilt, wil je telkens aan verschillende projecten werken, of wil je een vast project hebben, hoe ziet jouw werkdag eruit en meer.. Dit ga je uitschrijven. Op die manier heb je goed duidelijk wat je wilt. Daarna maak je een actie plan met korte termijn plannen. Ook hiervoor is ruimte om het boek om te schrijven. Mocht je hier dieper op in willen gaan is het Focus Book een aanrader.

Je hebt drie planners in het boek. Een maandelijks overzicht, een wekelijkse planning en een content planner voor 30 dagen. Op het maandelijkse opzicht kun je globaal noteren wat je per dag gaat doen en waar je focust ligt. Er staat een korte to do list bij voor de punten waar je je op focust die maand. Erg handig, al vraag je het mij.

De wekelijkse planner is in lijstjes-vorm. I love it! Je hebt ruime voor punten die je moet doen en onder iedere dag is er ruimte voor aantekeningen. De maandelijkse content planner is verdeeld over zes pagina’s. Voor iedere dag zijn er zes vlakken waarop je je content kunt plannen, handig als je diverse social media platforms gebruikt. Zo zou ik bijvoorbeeld een vakje voor blogs gebruiken, eentje voor Instagram posts en eentje voor Instagram stories, een voor Facebook en een voor e-mailmarketing. Dat zijn de kanalen waar ik het meest gebruik van maak.

Doordat je een maandelijks en wekelijks overzicht hebt en een content planner is het makkelijk om overzicht te houden. Het boek is van A4 formaat, dus lekker ruim. Het is echt een luxe boek met hoogwaardige kwaliteit papier, luxer dan de Mascha of Structuurjunkie planners. Aangezien ik vanuit huis werk, en gezien de corona maatregelen, zal ik het boek gewoon op mijn bureau laten liggen. Maar ik denk dat het ook mooi blijft als je het regelmatig ergens mee naartoe neemt, gezien de kwaliteit en stevigheid.

Al met al een erg fijn en overzichtelijk boek, al vraag je het mij. Ook het Focus Book is erg handig, maar dat is geen planner. Het Focus Book is een fijne ondersteuning als je doelen hebt en die ook echt wilt behalen. Het helpt om ideeën uit te werken tot concrete en vooral haalbare doelen.

Omdat ik de planners fijn vind heb ik ze ingekocht en kun je ze bij mij bestellen. Dat geeft ook wel een beetje aan hoe enthousiast ik erover ben, want als ik het slechte planners vond had ik ze natuurlijk nooit ingekocht. Je shopt ze in de webshop (klik hier), en met de code ‘focusbook20’ krijg je 20% korting. Deze code is geldig tot en met 31 januari 2021.

In de toekomst (dit jaar) ben ik wel van plan mijn eigen planners te gaan uitbrengen, een dagelijkse planner en een financiële planner. Daarom ben ik benieuwd welke planner jij fijn vindt en waarom, én wat je mist in het huidige aanbod van planners. Ik waardeer het enorm als je dit wilt laten weten, dat kan door hieronder een reactie achter te laten, een e-mail te sturen of een berichtje te sturen via Instagram.

No Comments

    Leave a Reply